Vanliga frågor

Vi har sammanställt en lista med vanliga frågor och svar. Kontakta kundsupport om ni inte finner svaret på er fråga.

HUR KAN JAG LITA PÅ ER?

Vår e-butik är certifierad av Mcafee Secure. Vi använder endast krypterade, säkra betalningslösningar.

ÄR LICENSERNA NI SÄLJER LEGETIMA

Ja, alla våra licenser är legitima eftersom de kommer från auktoriserade återförsäljare.

HUR LÅNG TID TAR DET FÖR MIG ATT TA EMOT MIN DIGITALA KOD

Efter att din betalning blivit genomförd så skickas din digitala kod till den e-postadress du angav när du fyller i formuläret inom 60 minuter.

Hur får jag ett kvitto till bokföringen

Alla kunder får en orderbekräftelse via email när köpet är klart. I det mejlet så hittar du ett PDF kvitto för din order.

 

 

SKILLNADEN MELLAN OEM OCH RETAIL LICENSER

När du köper Microsoft Windows operativsystem, så finns det olika varianter OEM och RETAIL
det gäller att välja mycket noga så man köper korrekt licens för dina behov.

Det som skiljer sig mellan OEM och RETAIL är att OEM är inte till för uppgradera ditt nuvarande Windows operativsystem.

OEM licens nyckel.

  • Licensen är bunden till den dator du installerar och aktiverar den på.
  • Du kan byta hårdvara i datorn men inte till ett annat moderkort.

RETAIL licens nyckel.

  • Licensen är inte bunden till en dator. Byter du dator kan du återanvända licensen. Du får dock bara ha den installerad på en maskin åt gången. Går att uppgradera från tidigare Windows versioner. 

JAG HAR INTE FÅTT MIN DIGITALA KOD! VAD HAR GÅTT FEL ?

A. Har betalningen accepterades kan två saker ha hänt med din digitala kod:

1. Din kod kan ha levererats till “Skräppost” i din e-postinkorg. Om ja, markera det som “Ej spam” för att din digitala kod tas emot korrekt.

2. E-postadressen du angav var felaktig. Om så är fallet, måste du kontakta vår supportpersonal (längst ned till vänster på din skärm) eller besök vår kundsupport för alternativa sätt att komma i kontakt.